El SIAD Gironès-Salt amplia aquest 2024 l’equip de professionals i incorpora dues psicòlogues especialitzades. Amb aquestes noves contractacions s’amplia l’equip format fins ara per una coordinadora, una jurista, una psicòloga, una educadora social i una administrativa.
Aquesta mesura permetrà ampliar l’horari d’atenció a les usuàries per orientació i assessorament legal i psicològic i servirà, a més, per a desplegar un treball a nivell comunitari coordinat amb agents del territori i centrat en la promoció de la igualtat de gènere, la prevenció de les relacions no igualitàries, l’abordatge de les violències masclistes o la defensa dels drets i de les oportunitats, entre d’altres.
La millora en el servei ha estat possible gràcies a l’increment de recursos econòmics per part del Departament d’Igualtat i Feminismes, que ha permès duplicar el finançament destinat a les xarxa de SIAD de Catalunya pel període 2022-2025.
És per aquest motiu, i amb la voluntat de celebrar aquesta nova etapa, aquest dijous, 7 de març, la delegada del govern a Girona, Laia Cañigueral, i la directora dels Serveis Territorials d’Igualtat i Feminismes a Girona, Marta Casacuberta, han visitat la seu central del SIAD Gironès-Salt acompanyades pel conseller comarcal de Serveis Socials, Marc Puigtió, l’alcalde de Salt, Jordi Viñas, la regidora d’Acció Social i Ciutadania de l’Ajuntament de Salt, Fanny Carabellido, i la directora del Consorci de Benestar Social Gironès-Salt, Caridad Castillo. A continuació, s’han reunit amb una representació de l’equip tècnic del SIAD per a conèixer de prop el servei i totes aquelles mesures que es portaran a terme a Salt i a la resta de municipis del Gironès.
L’any 2023, el SIAD Gironès-Salt del Consorci de Benestar Social Gironès-Salt ha atès 218 consultes relacionades amb aspectes jurídics i ha realitzat 405 atencions psicològiques a dones. El servei és obert i gratuït a totes les dones de la comarca que necessitin informació, atenció i assessorament en relació amb l’exercici dels seus drets vinculats amb la seva vida familiar, laboral, social i comunitària.




Comentaris recents